S A N N A . D

Ordbajsning...

biljetter, tåg, sol..

Kategori: Allmänt

osv...

METALTOWN
har jag ju varit på. jag och sandra lämnade ånge i fredags klockan
22:06, Vi trodde för övrigt att tåget gick 22:18 så vi hade lika gärna
kunnat missa det insåg vi när vi kom till perongen, men det gjorde vi ju
som tur var inte. Vi fick en egen kupé med dusch, fett med naajs.
Busade med några öl o äckligt vin. Körde även lite "norsk karaoke", hehe.
Sen sov vi som stockar, det var skönt! Anlände till Göteborg vid niotiden
på lördag morgon, då åkte vi ut till Sandras moster, kommer inte riktigt ihåg
vad det hette där ute.. jag vet bara att vi bytte buss på Backaplan : P
Hennes moster Lotta, o Kent var störtsköna! fikade lite och hjälpte till att fila
på deras F-tal, hehe. Skulle sedan åka in till stan. Hade vart insläpp i en timma.
När vi sitter o väntar på bussen händer följande.. jag går igenom min väska..
- men sandra.. nu har ju inte du med dig dín kamera!?
- nä.. men jag skiter i det..
lång tystnad...
- men du! ... biljetterna! (?)
- nä..
- har du inte med dig dom?
- nä..
- men vi går väl bara o hämtar dem o tar nästa buss?
sandra skakar på huvet...
- har du inte ens med dom till Göteborg?
- nä.. de ligger hemma brevid datorn...

Hela jag dog. Jag fick en mindre chock.. ville bara gråta, men det funkar inte så
så jag skrattade åt det hela istället. Vi åkte ändå in till backaplan och köpte massa
alkohol som vi tänkte förtära för att tänka på något annat, haha, och när vi gjort det
ringer sandras mamma o säger att det löst sig. hahapp.. och all alkohol då?
Satte oss i en park i solen och njöt. Fick senare lite sällskap.. haha.. av Pekka.. eller
hette han joha? ;D haha! Och Tomas.. som hette tom efter morsan o as efter farsan,
och deras vän, Sen kom även maria "nivet". Pekka från finland, Tomas från Norge, och
Maria från Danmark.. ojojoj...
- Titta här kommer min bror!
- Din egen?
HAHAHA, sepe!

Har så mkt jag vill skriva ner men jag kommer inte på de just nu, det var skoj iaf.
När vi en liten stund senare druckit upp och tagit oss till piren där METALTOWN hölls,
krängde vi iväg en sjuttis för 60spänn, haha, bradär..
Såg massa bra band, njöt av bra musik och fint väder, öl och trevligt sällskap. Kunde inte
ha varit bättre! Möjligtvis liite då ; ) vi såg de flesta band mer eller mindre.
Jag har tyvärr inga bilder, finns enbart på min mobil, för jag var så dum att inte komma ihåg
att köpa batterier till min kamera.. hade den med mig men tom på batteri.. bra..
fanns inte ens ett stånd att köpa cigaretter i där nere så det blev inte ens nå mkt sånt..
Det är väldigt bra gjort av mig.
Efter metaltown åkte vi till ångebornas hotellrum ett tag, efter det in till stan, skulle på
Neferblablabla. kan tyvärr inte stava till krogens namn, men när vi såg kön ändrade vi oss,
så vi käkade på järntorget har jag för mig och sen for vi hem istället.
Nästa dag, söndag med andra ord.. vaknade, duschade, grämde mig över den
fruktansvärda träningsvärken jag hade i mina vader, helt galet! Åt en jättegod frukost med
Sandra Lotta o Kent, sen åkte vi till Sandras mormor och fick god mat av henne : )
Åkte sedan från henne ner på nordstan, orkade inte mkt alls , skulle ha kollat på skor åt
sandra men vi sket i det, gick till station. Där vi hade gjort ytterligare en tabbe, men det löste
sig och jag är hemma, så den är onödig att ta upp  : P
Kom till Sundsvall klockan 04:00 igår morse, trött! men jag tog mig av tåget och knallade in
till stan o till min storebror. La mig o sov hos honom några timmar, väldigt skönt att lägga sig
i sängen efter att ha legat på tåget : / Klev upp, gjorde mig klar...
kollade på "survivorman".... - va äre me dee?
hehe.. Sen gick jag på stan en stund och åt sjääälvklart en tonfisksallad på CH i mycket
trevligt sällskap ; D väldigt bra. åkte sen till lina, satt på hennes balkong o stekte medans hon
jobbade, jag skaffade mig lite bränna ^^ Sen åkte vi in på stan för att ta oss en öl,.
gick först o letade Elin Beccy Linnea o Anna en längre tid i nedre haga, men vi hittade dem
tillslut.. hehe, det var även vi som fattat fel! men men,, sånt händer.
Jag o lina gick ner o köpte oss varsin öl som vi sög i oss på dallan innan vi skyndade oss
hem för att vara hemma när malin skulle kika förbi efter jobbet.
Liite lesamt när de sen ringer o säger, "vi kommer inte, vi tänkte att ni skulle komma till stan
istället så kan vi väl ta en öl?" ja det var ju bara att åka in igen det, så gick
Jag, Lina, Malin, Agge, Kim o Nicklas till Daltonstältet och drack öl. Fick ju njuta en dag av
GF iaf.. och fredag då iofs ^^  Åkte hem med 23:40 tåget.

Idag har jag jobbat.. kom hem, plockade ur diskmaskinen, städade köket, monterade ihop
nån slags "korghylla" till mitt rum. Mamma kom hem, vi slängde i oss mat sen for vi och
skrev in mig på körskolan och övningskörde en stund. Åkte bla till Östavall o köpte glass.
Jag gillar att vara här på sommaren, det är fint ^^

Nä, har skrivit alldeles för mkt..

kan sluta med att säga att det har varit alldeles underbart och samtidigt helt fördjävligt den
här helgen, men det goda överväger det dåliga, så jag är så nöjd så nöjd.

Jag kanske känner efter för mkt?
Metaltown är ju över men fjärilarna är kvar.. hm..

peaceout BABES!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: