S A N N A . D

Ordbajsning...

tors - sön

Kategori: Allmänt

Torsdag:
Åkte till torpshammar med 17:43 tåget, jag o lillebror.
var in o hälsade på mormor laila lasse lisa och johan innan vi for
upp till stugan, Grynet o Cooper vad också där, himlarns va jag saknat dem!
Åkte upp till stugan och lagade mat med mamma och hade bara mys.
Drack vin o spelade TP o kollade film o så. Helt skön o avslappnad kväll.
 Fredag: Vaknade tidigt, fast jag inte ville ALLS! Jag sa att jag skulle sova ut men itne
var det någon som lyssnade på det inte... En av orsakerna till att jag vaknade så
tidigt kanske också var att jag delade säng med lillasyster - aka propellern!
Iaf så stökade vi med mat o grejer hela dagen. Vid fyra kom allt folk, massor av
släkt och så som man itne träffat på länge, det var skoj. Vi åt o drack o sjöng o härja
för Laila som fyllde pensionär ; )
Lite senare på kvällen fick jag nog för ett tag och tog lillasysters fyrhjuling och brummade
bort till Lina ett tag. Det är f ö 6.6km till hennes stuga, hela jag vibrerade när jag kom fram!
Satt där en stund med Lina o Malin. Sen när Kicki kom o skulle hämta Malin så var
även Agge med - trevligt : ) Åkte hem efter ett tag - ensam för Lina skulle stanna kvar sa hon.
Men när jag kommit halvvägs och tog ett litet stopp för att slappna av i min tumme, så ringde
Lina o sa ungefär -"fick jag sova hos dig inatt? jag kommer nu"
Så då blev det gasen i botten hela vägen hem till stugan o en massa mer vin o TP o mys.
Mamma Lasse o Laila fick nog o gick o la sig, då drog jag med Lina ut till sjöss, och nu
vill jag påpeka att detta är vid tvåtiden på natten. Vi rodde ut på sjön, förde kanske lite mkt liv
med tanke på att mamma skickade ett sms där det stog
"Men tyst innan nån tar och ringer 112. Nattinatti" Hehe.. Kom ut och jag började fiska lite..
Lina vägrade :P Det var kallt...
Btw så är Lina sämst på att dricka öl och prata samtidigt ; P Fick ingen fisk.. Hade ett
baotanapp! Men det blev inget av med det. Rodde in för Lina blev kissnödig -
så kissnödig att hon slängde sig ur båten - HAHA! och jag tog ett dopp.. Det var skönt..
även om det var olydigt ;P
Gick in och sov. Var nästan lika illa att dela säng med Lina då som att dela med Matilda
natten innan.. det var inte att Lina var som en propeller... men tänderna! HUA!
jag slog henne flera ggr ^^,
Lördag: frukost i solen med alla som var där. Skjutsade hem Lina till sin stuga. Kom tillbaka
och drog på bikinin för en heldag ute. Stog nere på bryggan o kastade halva dagen.
Och solade!
Aston o Kerstin o Mormor kom upp till oss andra så vi drog ner bordet o allt o fikade
på den nya fina bryggan - mys. Jag fick två abborrar, (stava fel?) och en Id,
som Perra för övrigt tappade i vattnet så den stack - Thanks alot! men men.. jag fick den iaf..
och STOR var den! Kastade även fast två ggr så jag fick ut o ro för att få loss draget..
tur att jag är så jävla duktig på att ro? eller? nä.. just det... Jag var SÅ arg efter ett tag..
men men.. det löste sig tillslut.. Kom upp, åt mat, Lina o Ann-Sofie kom o hämtade mig,
vi åkte till fränsta. Jag o Lina drack grogg o rödvin o hade jätteskoj resten av kvällen,.. !!
Jag orkar som inte skriva så mkt mer.. Kan säga att jag fick dela säng med Lina inatt igen
- i Ånge! HAHA!  Blev inte Fränsta som tänkt ; P

Hmm, är nog mkt som jag inte skrivit som jag kommer komma på i efterhand, men då kommer
det väl då då . Imorn kommer mamma hem med kameran - så det kommer nog upp
nån bild snart. Ska även hämta min Kamera... snarast! Jag vill ha den på tisdag (A)
Imorn är det f ö måndag - det betyder att jag får finfrämmande tills på onsdag : D

Nu blire sängen o shrek!

*Nattinatti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: