S A N N A . D

Ordbajsning...

dyngkåt och hur helig som helst

Kategori: Allmänt

"Jag har inte många vänner. Jag känner många. Och ännu fler känner mig.
Jag har kanske fem riktiga vänner. Sedan har jag människor som står mig nära.
Nära på andra vis. Speciella vis. Uttalade och outtalade. Jag försöker att inte
identifiera alla relationer i vänskap, kärlek, sex. De får vara som de vill.
Som kärlek är. Vilket jävla flumsnack va! Nej, jag knullar inte mina tjejkompisar,
nej, min man och jag har inget öppet förhållande, men frihetstanken är skön,
den släpper in ljus och ger syre. Jag har lätt för att älska människor. Lätt för
att älska men svårt för ytliga bekantskaper. Jag viker alltid ut mig för mycket.
Slänger av mig kläderna direkt. Pratar för mycket eller för lite. På eller av.
Vill du ha mig eller inte? Ibland blir nakenfisen älskad och ibland får hon lomma
hem med svansen mellan benen. Ibland men ganska sällan får jag en ny
nära vän. En riktig kompis.
Mingla. Småprata. Hålla tillbaka. Det har jag aldrig kunnat. Stå snyggt i en bar
med hög musik. Jag får skitont i ryggen, i fötterna, i hjärtat och jag hör inte
vad någon säger. Ska jag lyssna på musiken eller människorna och i så fall
vilken av alla människor? Alla pratar ju. Och vad får jag säga och inte?
Hur mycket ska jag berätta om mig själv och hur mycket ska jag spara? Vet inte
vad man ska göra om man inte pillar varandra i naveln, om man inte pratar känslor.
Om man inte känner. Jag blir rädd. Osäker. Fånig. Jag borde lära mig för jag vet:
man kan inte pilla varandra i naveln jämt. Inte gå med hjärtat i handen på krogen.
Det blir rött och irriterat tillslut."

Mia Skäringer, helt underbar!

Jag vet att alla redan har läst den, men nu var det min tur, och det gick undan!
Jag som vanligtvis inte läser böcker, två ynka kvällar tog det.


Imorse var jag på en arbetsintervju. Hej nytt jobb! Dutti tjej.
(kommer bli väldigt tråkigt att lämna tjejerna på cubus bara. Men man får
ju umgås ändå som tur är !)


Sen blev det jobb 9-18 på cubus, promenad hem sen två varv runt sidsjön.

Trött!

Puss!

Kommentarer

  • fröken Emma Lindholm säger:

    jag är en sån som också hatar läsa böcker! Men hennes bok läste jag igenom utan att blinka.. En bilresa till sthlm sedan var det färdig läst. Hon skriver så härligt och roligt!



    ‎"apropå det där om att sperman skulle gå upp i hjärnan på mannen om han inte får komma på länge. vad händer med kvinnor då? vart tar hennes safter vägen? jo, de pressar sig ut i tårkanalerna och hon gråter. kanske är det därför kvinnor i regel gråter mera än män. För de har så många outlevda orgasmer att de måste komma med sina ögon. I smyg.

    Skit samma. Det är förbannat skönt att gråta"



    hoppas intervjun gick bra :-)

    2011-09-08 | 23:47:05

Kommentera inlägget här: