S A N N A . D

Ordbajsning...

gatufest 2007

Kategori: Allmänt

en resa utan glömda eller felbokade biljetter ^^

börjar med Fredag:
Börjar jobba klockan 07:00 och hade tur så jag fick sluta 14:30,
åkte med 14:40 tåget till sundsvall. Hade himlans tur för när jag kom
dit och var påväg till bussen så ringde sötproppen o han var ju
också i stan, så jag fick skjuts istället : )
Kom till lina 16:40, skulle med 17:02bussen, huua va bråttom det blev,
fick bli sminkning och hårfixning hos Malin, som vi skulle till på förferk.
Vilket sedan visade sig vara totalt onödigt med tanke på vädret.
vi gick ner o slängde ett öga på Takida, det var ju ös såklart, som vanligt!
Efter det blev det vindricka hos Danne o sen en promenad i ÖSregnet
tillbaks till stan. Jag, Niclas o Kim gick på Neverstore, flickorna gick
till daltonstältet, de var rätt bra! hade hört mkt av dem innan men..
Fick även stå med finast så jag var nöjd : ]
Sen blev det öltält o så, o europe med Agge, Lina o finast. Blött, kallt,
men helt klart skoj ! Vi fick höra låten tillslut "it's the final countdown!" HAHA
Langoskö med Lina ett tag, träffa Jonka, kom o sa hej där en sväng, skoj!
Skulle åka med 02:15bussen, finast följde med :D
Jag och Lina hoppade i de flesta vattenpölar vi såg med tanke på att vi redan
var så blöta som vi bara kunde bli. .. vi hade iallafall roligt! ;D
Träffade även Holma vid en BajaMaja tidigare på kvällen, och till min stora
lycka så skulle hon också åka samma buss! Det var Hon, Karro - o spyan!
Hehe. Dagen efter jobbade Lina den stackaren, så medan hon var på jobbet
kunde jag mysa hela dagen , bada o bara ha det tokmys ; )
Nu är vi alltså inne på lördag;
som sagt hade jag tokmys hela dagen, med finast  ^^
Åkte sedan till Agge på förfest, jag Agge Malin Niclas o Lina, skojskoj!
Gick ner på stan vid elvatiden, såg nån låt med Timbuktu, fastkletad i gegga..
Jag skulle ju inte ha gått på lördagen egentligen men jag fick ju låna pengar
av min kära bror, så det var väl bara till att gå då!
Efter Timbuktu gick vi till Wallmans o träffa Emma o co, även Matte, som precis
blev utsläng när jag träffade honom, men han fick komma in igen, hehe.
Blev sedan Daltonstältet med Lina o Agge, det var bara vi som gick ner f ö.
HAde väldigt trevligt hela helgen, fick träffa finast igen, träffade Andreas som ville
hångla med Lina på låtsas, Simon som var yr, Robban som var hes, Nicklas som
var full Stölle som var less o Jens som var dryg , haha, osv!
Hade väldigt roligt i både Langoskön och på McDonalds, Jens som dreglade
i kassan, Stölle som åt som en gris, Anders som skulle visa med strips och
salt o pepper hur Magnus gått in i en glasruta i Thailand osv.
Helt enkelt en tokbra dag även lördagen. JUSTDE! träffade Elin också, Wiie ;D
Söndag vaknade jag av Linas larm, hon skulle jobba den stackaren, efter ca 2,5h
sömn, vaknade igen när hon kom hem på lunch klockan tolv, då klev jag upp
och plockade ur diskmaskinen o städade liiite, sen gick jag och la mig i sängen
o slog på Love Actually, jag låg o myste i sängen o grät till hela filmen, det är ju så
sällan jag tittar på "tjejfilmer" så jag passade på att vara extra känslig ; )
Lina kom hem o vi laga mat o gjorde jordgubbsmos o härja, rolikrolik.
Sötnosen kom och hälsade på på kvällskvisten, himla tur var väl det !
Dröjer länge tills nästa gång nu.. : /
På kvällen fick jag och Lina även ett ruggigt sug efter en massa saker, så efter många
om och men så gick vi iväg på Spar innan filmen som vi skulle se började, som
f ö var The Green Mile. mkt bra! synd att kanalen dog så man inte fick se slutet >_<
Inköpslistan såg iaf ut som följande:
Gurka
Morötter
Blomkål
Less fat chips
gräddfil
Vitlöksdip

Sen hade vi Holidaydipen och isvatten som väntade på oss hemma!

Så vi hade en allmänt mysig kväll : )

Jag åkte hem idag med 10:18tåget, sov mest hela vägen, blev rätt sent igår.
Och när jag kom hem till ånge gick jag o la mig ett tag, trött som ett as.
Gick på jobbet, jobbade 14-22, kom hem, jag tog med mig lillebror för att ta
mitt första dopp. Jag vet jag skäms att jag inte badat tidigare, men nu är det gjort!
WEY ^^
Kom hem, gjorde varma mackor o nu drog han igen, så nu ska jag bara gå o
ta av mig ögonen, borsta tänderna o håret, dra iväg ett sms o sen väntar sängen!

Ikki tycker att spättekaka är ett fult ord... ; )
Och jag ogillar ordet smet...


Tack Lina för att jag fick bo hos dig ^^   <3

Jag är glad

nattinatti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: