S A N N A . D

Ordbajsning...

Natur&Friluftsliv A

Kategori: Allmänt

HÖGAKUSTEN

En utav de bästa resorna på länge. Jag har haft ruggigt roligt
och jag är lagomt nöjd över mig själv. Och över vad min egen
kropp har presterat, som jag inte visste att den kunde! hualigen..
Vi åkte till Gallsäter, cyklade därifrån till Nordingrå KA, det var sån
motvind att vi fick trampa i nedförbackarna för att komma fram.
Sen cyklade vi därifrån till Mjällomslandet. åkte båt till en ö
där vi fick vandra extra långt med våran packning för båten inte kunde
släppa av oss där den egentligen skulle.. Det blåste för mkt..
jag blev fö Sjösjuk..
men när vi kom fram till där vi skulle vara alla dagar var jag måttligt nöjd.
Vi har lekt, vandrat o stojat på. Hur kul som helst!
Jag har även sovit i ett vindskydd en natt.. Jag är stolt över mig själv. haha!
Jocke ville kunna sträcka på benen och jag ville ligga på bräderna ist
för liggunderlaget, så det var perfa, haha! :D
Andra dagen vandrade vi, såg massa skoj i naturen, även slåttdalsskrevan,
sjukt coolt, faktiskt.  Vandrade vandrade o vandrade..
Igår skulle vi klättra.. jag kunde inte för mina knän.. jävligt trist för jag ville.
Tänkte att jag skulle gå upp till grottan istället, men ingen ville följa med :p
Ja sen har vi lekt massa lekar o tjoa..

Det enda tråkiga med den här kursen var att vi lärde känna folk alldeles för sent.
Vi tar ju studenten nu, om bara några dagar, Och vi har precis lärt känna folket som
var med på resan. Helt underbara människor, tack till alla dem för att alla stöttade
varandra och ingen var på dåligt humör :P
Inte ens Janne, han som var på TOPP hela tiden, utom sista dagen då kroppen kanske
strävade emot extra mycket. hehe!

Jae.. har så sjukt mkt att berätta men jag orkar inte skriva. Har gjort hemprovet idag,
så jag hoppas alla klarade sig bra uppe på Norra ändå ;)

Nu ska jag på skolan o prata med sara. weheeey!

Lärarmiddag ikväll.. Träslaget imorn, lugnt på söndag sen smäller det nästan :D

överochut

Kommentarer


Kommentera inlägget här: