S A N N A . D

Ordbajsning...

Julen är över...

Kategori: Allmänt

Och skönt är väl det.
Jag har aldrig varit ett större fan av julen... inte på senare år iallafall.
Tror det var första julen jag var helt ledig på ca 5 år. Så det var lite ovant.
Men det var skönt också.
Kvällen innan julafton var det kaos. Julklappsinslagning och städning m.m.
Jag o Jocke bytte julklappar för jag skulle åka till Stöde. Världens gulligaste har jag :)
Sen somnade vi ! Jag skulle hämta Jerry klockan sju och han ringde 20 över o frågade
vart jag var någonstans. Då blev det bråttom ! Skjutsade hem Jocke o lämnade en
julklapp till Janne o Carina. Jag fick även en jättebra sådan av dom :-D
Sen gasade jag o jerbas till Stöde.
Hade en trevlig uppesittar kväll med bingolotto (standard) och mys.

Julaftonsmorgon kunde inte börjat bättre. Tokfint väder o trevlig frukost. Sen åkte vi
till farmor o fikade och bytte lite julklappar sen hem till pappa igen för julklappsbyte.
Fina klappar !
Sen åkte jag o Robban till Stan för att hämta alla saker som jag hade glömt.........
SEN kunde vi åka till Ånge. Vi kom lagomt till Tomten.

Och jag tror jag har varit snäll i år . Fick många fina klappar. Bland annat ett nytt köksbord
med fyra stolar. Jättefint o precis den färg jag vill ha det !

På julaftonskvällen började jag lessna lite så jag gick till David där det blev öldrickning med
David, Tobbe, Tony, Mia, Jacob, Peffa, Kempe, Krille, Pa och Acke. Himla trevlig kväll.
Kom hem vid halv fem tiden på juldagsmorgon.

Så Juldagen sov jag mest bort. Sen blev det förfest hos Annelill, kilade över till Sandra och
klippte hennes hår, sen tillbaka till Annelill o sen till Rune.
Kan inte mer än säga att både förfesten o Mittis var riktigt kanon. Jag hade en Helkväll!

Annandagen var till att kliva upp tidigt för att åka med Perra till stan för att jobba. Det gick
faktiskt väldigt bra. Jobbade även igår men sen åkte jag o Jocke hit igår för att mest ha mys,
Stannade till hos pappa på vägen o kikade på körslaget. Ojojoj...

Idag åkte iaf J till Vemdalen där jag hämtar honom på Nyårsaftonsmorgon sen åker vi till Sundsvall.

Jag vet inte om jag har så mkt mer att skriva. . . .
Känns som det var en evighet sedan jag träffade tjejerna i stan vilket är väldigt tråkigt. Och vissa
har ju flyttat så långt bort så det kommer dröja evigheter innan jag träffar dom med :O


Nä det var väl det mesta. Imorgon väntar sundsvall för lite rea och även frakta ner köksbordet.
Men sen tillbaka till Ånge.

Hejdåå !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: