S A N N A . D

Ordbajsning...

go girl

Kategori: Allmänt

Nu ska jag försöka  uppdatera er lite om vad som hänt sen julafton... haha.
Jag var ju iaf på Gran Canaria men att döma av mina Å Ä & Ö så är jag hemma
i Sverige nu, men det har väl ingen missat antar jag !
Sista tiden i Playa del Inglés var helt ok. Gustav kom o hälsade på två veckor
och det var dom två bästa veckorna på hela tiden.
Mina 2 månader som egentligen skulle ha varit 4. Men ibland blir det inte riktigt
som man har tänkt sig. Jag önskar att jag kunde skriva ordagrant här precis vad
jag tycker och tänker. Men man kan faktiskt inte göra det alla gånger.
Jag är i alla fall glad att jag åkte hem när jag gjorde det och kan åka hem med
bra och fina minnen.
Resan hem var hemsk. Haha. alla har redan hört den men för er som inte gjort det;
här kommer den :
Bokade först min resa till den 13 feb. La till 70kr för platsreservering, fick bra fönsterplats!
Meen, efter några veckor kom jag fram till att jag måste boka om resan. Så den blev ombokad
till den 27e jan. Och då tog jag ju för givet att platsen var densamma.
Men väl på flyget såg jag att det var ju inte så. Hade fått en E:plats. MITTEN med andra ord.
Så jag betalade 70kr för att få sitta mitt emellan två gamla tanter i 7 timmar påvägen hem!
Resan blev f ö så lång för oväder och motvind som kaptenen så fint sa.
Så vi kommer fram till Arlanda 40min för sent och får vänta på bagaget i 25min. Klockan började
närma sig mitt tågs avgång när jag fick min första väska och när vi bara var ca 7st kvar runt bandet
och det var 15min tills mitt tåg skulle gå blev jag skapligt stressad.
Allas väskor kom, utom min och en familjs. så dom hamnade såklart framför mig i kön där man
anmäler sin väska försvunnen. Ringde kära mamma för att berätta att jag förmodligen skulle
missa mitt tåg ( i hopp om att få hjälp att boka nytt)  meen jag fick svaret "vad ska jag göra åt
det då?" så jag blev less och la på. Så när det var min tur så frågade han först hur väskan såg ut,
HAHA. Jag hade köpt den dagen innan, så jag kom inte riktigt ihåg. Men det räckte med att jag visste
vad det var för sorts väska. Så det gick bra. Sen segade han på så när det var 5min kvar tills mitt
tåg skulle gå  var jag tvungen att fråga om det var mkt kvar för jag kanske skulle hinna med mitt
tåg. Då sa han bara att jag skulle springa o att dom skulle höra av sig. OK bra.
Sprang som en idiot och kom fram till centralen en min innan tåget skulle gå så det gick ju bra.
såg fram emot en kort resa till Gävle där jag tänkte att jag kunde få vila. kommer fram 02,30 och
märker att stationen är stängd. YeeY! fick sitta utomhus och vänta på tåget i tre timmar.
Bytte 26C mot iofs bara någon grad kallt, men det blir kallt i längden kan jag säga !
Kommer till sundsvall och möts av snöstorm. Man blir så glad !

Men jag möttes av älskling på tågstationen kvart i åtta på morgonen så jag var glad ändå!

Kommer hem till ankarsvik, mys o pys till Gustav skulle iväg o jobba. Jag fick en jääättefiin present!
På eftermiddagen blev det ånge för att hämta lite saker o bli bjuden på middag. En sväng till Leringen
fick vi klämma in där också. Lillasyster blev jätteglad över att se mig!! ....eller?
Fredagen var tokbra.
Fest med Lina Sandra Sandra o Zara. och Gustav o Emma hehe :)
Så himla skönt att vara hemma igen kände jag då. Synd att howran är en traitor o bara var hemma
på semester. Men när du minst anar det älsk så kommer jag ner till skottland och kidnappar hem dig!
Nu känner jag att det bara blir ordbajsning för jag inte orkar skriva ner allt. så mkt att berätta men så
lite som jag orkar skriva !

Tisdag vart det en liten utgång med Lina efter att ha suttit hemma hos henne med henne o Malin o
druckit lite vin o surrat.
Onsdag åkte jag hem till Ånge. Var med Sandra på kvällen. Marianne bjöd på rom&cola, mums ! 
så lite senare åkte vi bort till Olle Emil o Markus som också var festsugna på en onsdag i Ånge......
Så det blev fest hela kvällen skulle man kunna säga. Vandrade till sandra på natten nån gång,
gjorde jättefina snöänglar på vägen förresten! synd dom var som bortblåsta dagen efter...
Sandra jag o Markus spelade GH Metallica o drack grogg till klockan fem på morgon.
Jag hade ju trots allt tvättstuga klockan 7. (vilket jag tänkte skita i men det tyckte inte min mamma)
så efter två timmars sömn ungefär så var det dags att kliva upp o tvätta m.m.
Nu börjar bli lite dagvill men i lördags blev jag iaf utbjuden på middag av hjärtat. Myspys!
Efter maten gick vi på innergården o drack lite vin. När Ida skulle stänga där knatade vi bort till
All Star o träffade Jocke o Igge (?), och såklart Thomas som flyttat hem ! !
Vid halv ett tiden kom Jocke på att Oh My! skulle spela på aveny o att dom inte spelat än, så vi
knatade dit upp allihopa. Betalade 100.- inträde, köpte en öl, såg oh my! sen åkte vi hem. Värt! (?)
Jaja.
Har sett Avatar nån dag också.. tror det var förra lördagen. Den var väldigt bra !
Såg Wolfman igår. Det var en Stor besvikelse faktiskt.
Nu orkar jag inte så mkt mer för tillfället.
Kan berätta att det suger att vara arbetslös. Två veckor har gått nu och jag är helt galen.
Det kryper i kroppen när jag tänker på att jag ska sitta hemma en hel dag. Så de senaste
dagarna har jag försökt hitta på saker istället. Pappa har tex fått hämta mig nån gång. Haha.
Han är snäll han !
Och förresten. Snart får jag tillbaka min lägenhet så vi kan flytta in.
Sanna blir sambo på riktigt. Kanske redan nästa vecka. Det känns kul ! Spännande !
o alldeles... alldeles underbart :P
Orkar inte lägga upp nå bilder. Men det kommer kanske också !

Men nu har ni fått en lite uppdate på vad som hänt.
nu blev det väl för mkt på en gång så ni inte orkar läsa istället...
PUSS på er !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: