S A N N A . D

Ordbajsning...

sjuk effektivitet !

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit SNUSKIGT EFFEKTIV. skojar inte!

07.30 slog ögonen upp. Kanonväder ute så det var inte svårt att kliva upp.

Lina o Lina o Jag drog en drajv till Birsta. Blev frukost på donken (nyttigt?)
toast o kaffe (gott!) en sväng på Bauhaus sen hängde vi på låset på IKEA
och kollade in poliser.. Inhandlade värmeljus, som jag längtat !
Blev även en kruka till min stora blomma som jag fick när jag fyllde år av pappi,
en glasskål och en liten chokladkaka. bra där.

For hemöver o svidade om från supermjukis till jeans o skjorta och tog en
promenad till pappas jobb. Jag hade ju en present till honom ! :)
Vi satt o kollade på bilder o letade bil till mig, haha!
Sen kom vi ju på att Brorsan har ju fått jobb, så han ska ju flytta, PÅ MÅNDAG!
så vi tog o ringde dit honom o tog en promenad upp till Kvarterskrogen.
Köttfärsbiff med pommes o rödvinsås. mums!

Efter det tog jag o pappa oss en rajd till Birsta. pappa skulle köpa spelskjortor
och jag köpte mig ett USBminne. Elgiganten är f ö en labyrint att ta sig ut från...

Pappsen skjutsade hem mig sen började det effektivaste av effektiviteten (?...)
Jag har dammsugit o skurat golven, skrubbat hela toaletten (badkaret fick sig en
rejäl omgång kan jag säga!) dammtorkat, tvättat, bäddat rent, städat garderoben,
diskat, tänt ljus och duschat. HUUUA va duktig jag är.

Så här sitter jag i en nystädad lägenhet som är utvädrat och luktar fresh!
och jag är nyduschad och luktar godis tack vare ny duchcreme och schampoo!

Nu har jag tänt ljus och kryper ner i rena kläder i soffan och äter min
choklad som jag köpte idag. Hade helt glömt att äta middag så det fick bli en
skål med yoghurt !

Välkommen åter och Kungarna väntar.

HEJDÅÅ

Kommentarer


Kommentera inlägget här: