S A N N A . D

Ordbajsning...

osammanhängande o skitjobbigt

Kategori: Allmänt

nu var det längesedan jag uppdaterade så förbered er på ett
osammanhängande och skitjobbigt inlägg !

(bra att jag skrev det första va så kan ni skita i att läsa om ni känner för det!)

I fredags var det ju först jobb 12-19 som sagt. Blev dock inge "Vänner"
med Emil men det ska vi ta imorgon istället. Svängde dock förbi på en rök
innan jag brummade mot Ånge.

Väl framme i Ånge sprang jag bara upp till lägenheten som Annelill var så
gullig att låna ut till mig i helgen ♥, bytte om och sen drog jag mig mot Finnen.
(Jonka som jag hellre säger men det var ju tydligen "gammalt")
Där satt Finnen Erik o Patrik och spelade tv-spel och drack öl så jag hängde på.
Bara på öldelen dock. Hampus gjorde oss också sällskap senare. Sen kväll !

(Kan tillägga att Patrik blev så till sig att han började blöda näsblod och
Finnen blev så sur så han gick och la sig...
)

Lördag. Vaknade hyfsat tidigt. Våldsgästade Erik någon gång mitt på dagen.
Blev en sväng på Bolaget. Premiären för mig sen det blev självplock i Ånge.
Haha, jag var bara tvungen att skriva ut det ! 

Sen blev det lunch på Knuten med Finnen o Erik och sen drog vi oss hem till Finnen.
Där blev vi även kvar hela kvällen. Nästsan alla av oss iaf.
Tv-spel o öl o trevligt folk osv.
Jag, Finnen, Erik, Marcus, Kim, Tobbe, Anna, Rebecka, Micke, Sara, David, Chrille,
Olle, Hampus, osv. Dock alla i omgångar!

Söndag var en trög dag. Kollade på Charlie and the chocolate factory o degade
halva dagen i sängen. SKÖNT.
på eftermiddagen köpte Jag och David med oss mat och kollade på
Law abiding citizen hemma hos honom. BRA !

Sen var planen att jag skulle hem och ta ett bad och somna. Men jag blev ju
såklart rastlös direkt istället. Ovanligt?
Så jag drog mig till Finnen där han Olle o Marcus var. Kollade på The Fighter
medan pojkarna roade sig med spel och diverse. Bra film.

Hade väldigt svårt att somna då jag både var nervös och hade degat
mest hela dagen. Så det blev inte alls mkt sömn natten mot måndag. .

Min måndag var planerad så att jag skulle ta mammas bil fram och tillbaka till
Sundsvall medan hon jobbade för att göra ett litet ärende. Men det blev ändrade
planer då mamman blev sjuk och redan var i Sundsvall på måndagmorgon.
Så jag fick istället åka 06:50 till Sundvall. Kom fram. Hälsade på mamma, sen en liten
promenad runt hela sjukan för att hämta bilen och sen iväg på mitt lilla "ärende".
Håll en tumme vettja!

Efter det brännde jag hem till moster och surrade lite skit och blev bjuden på
golunch och direkt efter det var det till att hämta mamma och fara hem till Ånge.

Dock i onödan då jag avbokade mitt tandläkarbesök jag skulle haft idag men
var tvungen att lämna nycklar o städa efter mig o greja. Men skönt att inte
vara hemma i några dagar faktiskt. Riktigt skönt att komma "hem".

Så igår tog jag igen lite sömn och bara sov mest hela kvällen på soffan.
Det behövde jag.

Idag var tanken att jag skulle ta Magnus bil till stan. Plocka med hans cykel
bara och sen brumma ner och jobba på Innergården.
Det gick inte som jag tänkt mig och det hela slutade med att jag grinade som en
jävla barnunge för jag var så förbannad och jag fick åka tåg från Ljungaverk.
Men det är sånt som händer. Jag kom iaf fram i tid och jag hann tillochmed äta lite
innan jag började tack vara min snälla pappa !

Så ikväll har jag jobbat 15-22 på Innergården 1891. Det var riktigt kul faktiskt !
Längesen men man kommer iaf ihåg litegrand.

Nu sitter jag med fötterna i fotbad och tittar på tv och njuter.

Ska bädda ner mig i soffan snart och kolla på en film. Bara mysa !

Imorgon väntar kortis. 14-19 på cubus. Sen blir det en prommis till Granlo för
den där "Vänner" kvällen med Emil.

Har säker glömt att berätta något. Men då kommer det väl sen antar jag.

Jag har iaf haft sköna dagar hemma i västra. Det måste jag säga. SÅ skönt att
vara hemma lite. Nu blir det jobb ända till nästa söndag. Skönt !


Och som sagt, Håll en tumme - eller två

HEJ!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: