S A N N A . D

Ordbajsning...

v.35

Kategori: Allmänt

... snart jul..?


Igår var det "kortdag" på jobbet. 8-15.
Känns konstigt att sluta så tidigt.

Efter jobbet kom pappa o hämtade mig och vi gjorde en liten turné
och hämtade upp lite paket till mig.


Ett paket innehöll min "pippihalsduk" som jag längtar efter att få använda.
Det andra paket var det jag väntat på mest. (hela 4 dagar)
Schampoo Balsam Smoothingstuff Hårspray Värmeskydd Färgbomb
hårborste och en liten plattång. Härligt !

På torsdag blir det klipp och på fredag blir det färg. Ska bli SÅ skönt.
Men känner jag mig själv rätt blir det ingen större förändring...

Kvällen tillbringade jag i soffan. Min axel kändes bättre igår efter tips från moster.
Tack Karin och tack till diklofenak.

I söndags var jag o Lina på bio igen förresten. Rise of the planet of the apes.
Var helt ok till en början. Jag tyckte dock att den spårade lite i slutet.
Kan även ha berott på alla äckliga IDIOTER som inte kan stänga munnen när
dom äter som störde mig precis HELA filmen. stanna hemma !!

Idag då?

Vaknade för sent, stress, tung dag på jobbet, "olycka" på hemköp, missade buss,
klev på ny buss, glömt nycklarna på jobbet, kliva av buss, gå till cubus, missa ny buss...
SUCK. Kom äntligen hem, gjorde en omelett och satte mig i soffan och ville bara sitta
där hela kvällen. Men jag tog mitt förnuft till fånga och tog med Danne på ett par varv
runt sidsjön. Skönt ! Mycket skönt.

Duschat, fikat o kikar på tv. Känner lugnet med tända ljus och en kopp te.

Imorgon ska tjejerna från både cubus city och cubus birsta ut till helena.
Tyvärr så passar jag på det. Jag måste varva ner tydligen. Alltid är det något.

Så imorgon varvar jag ner. Förmodligen på sidsjön igen.
För på torsdag kommer lina hit på kvällen o myser, vilket var 100 år sedan,
sen går vi tillsammans till salongen på fredag då det är dags för färg. 
Sen kommer Annelill o busar med mig och på lördag blir det nog en sväng till
Västra och härja lite. När det händer nåt liksom...


Ja, där har ni min vecka.

PUSS

Kommentarer


Kommentera inlägget här: