S A N N A . D

Ordbajsning...

vacation baby !

Kategori: Allmänt

Jag har haft underbara dagar nere i Linköping faktiskt.
Helt över förväntan.

Varning för långt inlägg !

I fredags jobbade jag ju först på Innergården, tog en öl med Erik
efter jobbet för att "fira" semestern sen åkte jag och Agge mot Linköping.
Och Melker då såklart. Det blev en lång resa men fram kom vi!
Men vi var ju framme rätt sent så det blev inte så mkt gjort.. Mötte upp
Malin och kramade lite på henne och surrade sen nattade vi.

Lördag: vi vaknade och tog det lite allmänt lugnt. Gick ut med melker,
gav honom mat, duschade och försökte komma på något att ha under kvällen.
Vi skulle ju ut till Vikingstad, Alorp, på Bröderna Karlssons Going away-party.
Kom dit vid femtiden och hade en kanonkväll! Det blev tävlingar, lekar, dans,
massa musik och alkohol och härj. En lyckad kväll helt enkelt ! Kul att se lite
"kända ansikten" sen sist jag var nere, för några år sedan, heh.
(bilder kommer längre ner från hela veckan)

Söndag: Död. Gick in till stan och köpte mat vid 11tiden. Satt ute i solen
och åt och försökte ignorera bakfyllan. Men det gick inte så bra. Gick in och
sov ett par timmar till innan vi gick mot Malin o Nicke.
Det blev filmkväll med gotta och mys. Bra kväll. Dålig film dock.. Wall Street..

Måndag: då var det kanonväder. Vi gick och la oss i parken och solade ett par timmar,
myyycket skönt. Allrahelst när man fick höra att det var skitväder hemma!
Men man blir ju törstig i värmen, så vi gick in till Storan och tog ett par öl i solen. Mumm!
Efter det var vi och handlade och stökade ihop en middag hemma hos Agge. Det blev
bakad potatis med skagenröra och sallad. Avancerat!
Hanna kom och gjorde oss sällskap och när klockan slog sent gick Malin hem och jag
Agge och Hanna gick på Ågatan och sen Platå. Hade en trevlig kväll!

Tisdag: Mötte upp Hanna för lunch på stan. Pastabuffé som var heelt ok. Surrade lite skit
och bara mådde gott i hennes sällskap. Vi ses ALLDELES för sällan!
(Malin var med nicke o victor på arlanda på morgonen, dom lämnade oss för USA idag.)
När Hanna skulle jobba igen kom Agge o Malin in på stan och vi tog oss en sväng på stan
och en fika på espresso house. Var lite göralösa och vädret var ju helt ok så vi tog bilen
och åkte till Sandvik och tog årets första dopp. Jag och Malin. Agge var en fegis !
Åt en god middag när vi kom hem och sen brummade
vi ut på fotboll. Det blåste ruggigt kallt men det funkade ändå. Vi fick ju se Anton göra mål!
Vi avslutade med en filmkväll. Life as we know it hade ju jag sett, men den är bra. Sen hade
ju jag valt världens sämsta film. Se inte Heartless. Vad ni än gör. Om ni inte vill se en skitfilm
då såklart, då är den ett praktexempel!

Onsdag: Jag kommer fasen inte ihåg vad jag gjorde på dagen men Angelica kom och gjorde
oss sällskap på kvällen och vi hade en riktig tjejkväll med vin och spel och musik o grejer,
innan vi gick ut på Platens och hade en rolig kväll. Halva priset i baren kan ju inte gå dåligt!
Avslutade med att komma hem lagomt till Boston-Vancouver, jag somnade dock ganska fort
men Boston vann iaf!

Torsdag: Sov bort halva dagen vilket jag hatar. Men jag tog sovmorgon mest varje dag
när jag var i Linköping, det var ju trots allt semester..
Solen sken så vi bestämde oss för en lunch på stan. Åt en riktigt god chevrétoast med
rödbetor och honung på Coffehouse by George. mums! Efter lunchen gick vi till
Espresso house och drack kaffe. Kollade på Swedish beach tour (volleyboll) och stekte i solen.
Och som vanligt blir man ju törstig av solen så vi gick och tog en öl på Ågatan, sen kom
Hanna som jag skulle spendera kvällen med. Vi gick på Allstar så hon kunde äta middag och
jag tog mig en till öl. Är det semester så är det. Snackade lite skit och åt middag innan vi
gick hem till Hanna. Kollade på film, drack ett glas rött, kollade på gamla kort och surrade skit ♥

Fredag: Inte världens bästa väder så vi åkte ut till Tornby. Gick runt och shoppade och åt en
lunch på IKEA. Handlade alla ingredienser till Antons tårta och strosade runt.
Fick med mig lite för många påsar hem..
När vi kom hem blev det några kalla och göra den första delen av tårtan. På kvällen fick vi
besök av Angelica och Kim och surrade lite och kollade på American History X.
Blev ingen hemgjord pizza heller, det blev HakiPi's kebab istället..

Lördag: sista dagen... Stress. Stökade på hemma. Åkte till Tornby och gick på bolaget.
Fixade present till Anton. Åkte till Vikingstad och hämtade Millan. Släppte av henne hemma
hos sig och åkte hem och började dekorera smörgåstårtan. Riktigt fin blev den!
Sen var det bara att göra sig klar och invänta folket när allt var klart. Det slutade väl med
att vi var ca 15st och hade en kanonkväll! Mestadels ute på balkongen utom då några
besämde sig för att spela buzz. Men tillslut tog vi oss ut och vi gick på Sliver/Harrys och
hade en VARM men väldigt rolig kväll! Mycket nöjd tjej. Jag och agge blev även bjudna på
champagne när vi stog i baren och väntade på våran tur. Ibland har man tur!

Satt med Hanna ute och väntade på de andra och pratade med någon som berättade
att crepes var det godaste som fanns och att han var stammis på crepesstället.
Vi gick dit och där stog agge bakom disken och gjorde crepes. Jag beställde ingen!

Gick hem och åt lite smörgåstårta istället sen kröp vi ner i sängen och somnade.


Söndag: Vaknade vid elva. Ösregn. Inte alls bakis. Mer förkyld med hosta o grejer.
Tog en dusch, fixade och donade och packade och vid ett begav vi oss mot stationen och
13:18 rullade mitt tåg hemåt. Motvilligt.. Har verkligen haft en kanonvecka i Linköping!
Tack Malin Agge och Hanna och såklart Alla Andra inblandade! ♥

Rullade in på Sundsvalls station 19:50, precis som jag skulle, helt utan förseningar.
Mötte upp Ricki och Magnus och gick på Jack's där även Micke joinade.
Avslutade min semester med en god oxfilé, en kall Staropramen Granat och såklart
min efterlängtade KaffeCarlsson. Underbart.

Igår var det jobb 12-19. Första jobbdagen på länge så passade jag på att sova alldeles
för länge. Tur jag har min pappa! jag vaknade 11.30. Heja!
Men jag hann både duscha borsta tänderna och sminka mig , OCH komma i Tid!

Efter jobbet satt jag bara hemma och tog det lugnt. Längesen man hade en ensam stund.
Och idag har jag inte gjort ett endaste dugg. Sitter fortfarande i sängen om jag ska
vara ärlig. SÅ skönt.
Imorgon ska jag jobba 13-18 sen åker jag mot stöde. Där jag blir tills på torsdag eller
fredagmorgon. Midsommar ska iaf firas hos mamma. Där det tydligen ska bli stort kalas!
Kan även hända att det blir en sväng till Viskan på lördag om man får nys om nåt trevligt
folk som ska dit o härja.

Nä. Inlägget blev alldeles för långt. Men nu vet ni hur min semestervecka sett ut.
I detalj. Bilderna kommer i ett inlägg senare. Det tar sån fruktansvärd tid så jag orkar
inte lägga inte dem nu. Men jag lovar. Ikväll kan jag lägga in dem!

PUSS!

Kommentarer

  • Malin Östlund säger:

    Världens bästa vecka. Och jag måste erkänna att det känns konstigt att inte göra något speciellt :P För fan vad vi hittade på saker, men kult vare :)



    Kommer ju hem snart och härjar vidare!



    PUSS

    2011-06-21 | 21:56:50
    Bloggadress: http://malinos.blogg.se/
  • Sara säger:

    Oj, vad du har haft fullt upp under semestern=)

    2011-06-22 | 09:27:14
    Bloggadress: http://sarawhatever.blogg.se/

Kommentera inlägget här: