S A N N A . D

Ordbajsning...

goodie

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft en förbannat bra dag. Ja, förbannat bra. 
 
Första lediga fredagen på 10 veckor. Då får man passa på!
Sjukt produktiv har jag varit.
Jag kunde somna i hyfsad tid igårkväll, som tur var. Så idag vaknade jag 
07.30 - av mig själv ! Blev sjukt glad att jag kände mig utvilad och inte sov 
bort hela dagen som jag gjort senaste två veckorna. Energin som jag letat
efter fanns där och det kändes på en gång att det skulle bli en bra dag! 
 
klev upp och åt lite frukost sen tog jag en mysmorgon i sängen med
lite serier. Klev upp vid 9.30. Tog en dusch och tog tag i disken som hade
väntat på mig ett tag.. lite för länge kanske.. 
 
Sen bar det av till Birsta. Hade två presentkort på IKEA som jag tänkte att
jag skulle utnyttja. Skulle ju egentligen köpa ny säng men presentkorten var
en rätt liten del av en säng så jag kan lika gärna vänta. 
Jag fick med mig två nya filtar, ett nytt täcke, en fin blomma+kruka och lite
annat småkrafs hem, typ gardiner, servetter och ljus och sånt. . 
 
hem och börja städa och tvätta. Bytte gardiner i köket, dammsuga, skura, 
städa toaletten, började tvätta vid 13.. (hade tjuvat tre tider idag ist för två)
Sen har det varit full rulle. Självklart tog tvättmedlet slut mitt i tvätten så det 
blev en sväng till Dollarstore och köpte tvättmedel, vanish, toapapper och 
annat nödvändigt. Sen hem och fortsätta. 
 
När jag tvättat ungefär allt jag äger så slog det mig att jag kanske skulle 
ta tag i soffan också, vilket jag skjutit på vääääldigt länge för det är det 
absolut värsta jag vet. Att klä soffan... Har gjort det två ggr förut och fyfan!
 
Men jag tog tag i saken. Slutade med att jag fick använda tång och har 
sår fulla fingrarna och händerna. Blodet sprutade! Men klart är det och 
fint blev det. Monsterfläckarna som jag var helt säker på inte skulle gå bort
- gick bort ! Så nu är soffan fin igen. Kan säga att det blev en dusch till 
efter den uppgiften. Och några svordomar kan man tänka sig slank ur... 
 
Avslutade kvällen med en pratstund och en rök med Oggi. Bra avslut på 
en riktigt bra dag. Så nu har jag lagt mig i min säng med nytt täcke och 
nytvättade sängkläder. Hoppas på att somna som ett litet barn om ett tag 
eftersom jag ska upp klockan 05 imorgon och jobba 6-14. Både lördag och
söndag... Kunde inte startat helgen bättre ! 
 
PUSS

Kommentarer

  • Anonym säger:

    :-)

    2013-02-22 | 22:07:42
  • Det är ju bara jag .... säger:

    Men snälla gumman skriv nått då !!!
    Fin blogg du har iaf sötjävel ;)

    Svar: haha jag skaaa :D
    sanna

    2013-03-04 | 23:03:27

Kommentera inlägget här: